BLIK

To szybkie, proste i bezpieczne płatności w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz wypłaty z bankomatów bez konieczności podawania jakichkolwiek danych – wystarczy, że w aplikacji BSGo wygenerujesz kod BLIK, po czym zatwierdzisz za jej pośrednictwem transakcję. Dodatkowo BLIK-iem zrobisz przelew na telefon.

Poznaj korzyści BLIK w BSGo

Szybko, prosto i bezpiecznie zapłacisz w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych.

Wystarczy konto i aplikacja mobilna BSGo w telefonie, BLIK-iem zapłacisz nawet gdy zapomnisz portfela czy karty.

Zarówno płatności, wypłaty z bankomatów jak i obsługa BLIK są bezpłatne.

Błyskawiczny przelew na telefon! Nie musisz znać numeru konta odbiorcy, wystarczy numer telefonu

Do korzystania z BLIK-a potrzebna jest bankowość mobilna z aplikacją BSGo

Jak zacząć korzystać z BLIKA?

  • Zaloguj się w aplikacji mobilnej BSGo i wybierz ikonę BLIK
  • Naciśnij przycisk włącz BLIKA
  • Zapoznaj się z regulaminem usługi i zaznacz checkbox z jego akceptacją
  • Przy nazwie BLIK jest suwak, przesuń go w prawą stronę I GOTOWE!

Jakie są domyślne limity?

Płatności w sklepie i internecie – dzienny limit kwotowy:

max.10tys,zł
1 000zł

Płatności w sklepie i internecie – dzienny limit ilościowy

max.25 transakcji
20 transakcji

Wypłaty z bankomatu – dzienny limit kwotowy:

max.10 tys.zł
500zł

Wypłaty z bankomatu – dzienny limit ilościowy

max.25 transakcji
10 transakcji

Przelewy na telefon – dzienny limit kwotowy

max. 10 tys.zł
1 000zł

Przelewy na telefon – dzienny limit ilościowy

max.25 transakcji
20 transakcji

Przelewy na telefon – limit kwotowy pojedynczego przelewu

max.500zł
500zł

Jak zmienić domyślne limity?

Po uruchomieniu usługi BLIK ustawione są domyślne limity transakcji zarówno kwotowe jak i ilościowe.

W każdej chwili możesz je zmienić – wystarczy zalogować się do aplikacji BSGo, wybrać „Więcej” w prawym dolnym rogu aplikacji, następnie Ustawienia -> Ustawienia BLIK -> Limity BLIK i ustawić limity kwotowe i ilościowe transakcji zgodnie z własnymi preferencjami.

Jak wygenerować kod BLIK?

Wybierz ikonkę BLIK w aplikacji mobilnej (Wygeneruj kod BLIK), pojawi się 6-cio cyfrowy kod, który należy podać podczas dokonywania transakcji.

Następnie pojawi się okienko ze szczegółami transakcji, jeśli dane są poprawne zaakceptuj ją. To wszystko !

Jak zrobić przelew BLIK na telefon?

Wybierz ikonkę BLIK w aplikacji mobilnej, poniżej kodu znajduje się informacja Inne usługi, kliknij PRZELEW NA TELEFON BLIK.

Numer telefonu obiorcy możesz wpisać ręcznie lub wybrać z kontaktów zapisanych w telefonie (wymagane jest zezwolenie na dostęp do kontaktów dla aplikacji BSGo).

Wystarczy już tylko zaakceptować transakcję i przelew jest wykonany !

Co jeszcze znajdę w ustawieniach usługi BLIK?

  • Źródło środków: wybierz konto do obsługi rozliczeń BLIK, dostępne są tylko konta ROR i ROR Junior
  • Szybkie płatności bez PIN: przesuń suwak przy tej opcji jeśli chcesz dokonywać płatności bez logowania i PIN-u do wysokości 100zł w sklepach stacjonarnych
  • Dostępne środki: przesuń suwak, jeśli chcesz, żeby pokazywane były dostępne środki na ekranie z kodem BLIK
  • Odbieraj przelewy BLIKIEM: przesuń suwak, jeśli chcesz, żeby wpłaty BLIK kierowane na Twój numer telefonu trafiały połączone z BLIKI-em konto.
    Uwaga, zaznaczenie tej opcji oznacza automatyczne odwiązanie numeru telefonu od wcześniej przypisanego konta BLIK do odbioru przelewów.

Przydatne informacje

Oszustwa na BLIK i zasady bezpieczeństwa

BLIK, choć jest bezpiecznym środkiem płatności, bardzo często zachęca oszustów do korzystania z niego w celu wyłudzania pieniędzy. Zapoznaj się z metodami oszustwa na BLIK i zasadami jakie stosować, aby nie dać się okraść.


Na czym polega oszustwo na BLIK?

Oszustwo na BLIK polega na wyłudzeniu kodu do płatności, najczęściej z wykorzystaniem komunikatorów, bądź kont w serwisach społecznościowych. Z potencjalną ofiarą kontaktuje się cyberprzestępca i podszywając się pod członka rodziny lub znajomego prosi o pilną pożyczkę. Aby zrealizować swój cel namawia do wygenerowania kodu płatności telefonem, a następnie przesłania go „znajomemu”.

  • Pilna pożyczka – przestępca włamuje się na konto w mediach społecznościowych rodziny ofiary. Pisze o potrzebnie pilnej pożyczki na niewielką kwotę i wygenerowanie kodu BLIK. Pożyczkę obiecuje zwrócić za kilka dni. Ponieważ korzysta z tożsamości bliskiej osoby nieświadoma ofiara nie widzi konieczności dodatkowej weryfikacji.
  • Zgubienie lub kradzież portfela – przestępca kontaktuje się z ofiarą i przekonuje, że zgubił portfel lub został mu on skradziony a potrzebuje gotówki. Przekonuje, że sprawa jest pilna, bo musi za coś zapłacić. W takich okolicznościach, gdy w grę wchodzą emocje i trzeba szybko działać, ofiara nie weryfikuje okoliczności ani tożsamości osoby kontaktującej się z nią.
  • Pracownik banku – z ofiarą kontaktuje się rzekomy pracownik banku. W rozmowie telefonicznej oszust informuje, że wykryto próbę zaciągnięcia zobowiązania na rachunek tej osoby. Aby potwierdzić tożsamość klienta, prosi o podanie informacji dotyczących stanu rachunku, wysokości zgromadzonych środków itd. Nieświadoma ofiara udziela wszystkich informacji. Następnie przestępca prosi o wygenerowanie kodu BLIK, który pomoże w zdemaskowaniu oszusta. Kod ten posłuży oczywiście do pobrania pieniędzy z bankomatu.
  • Zakup na OLX – ofiara wystawia na OLX produkt do sprzedaży i dostaje w aplikacji WhatsApp wiadomość od potencjalnego klienta. Pisze on, że jest zainteresowany i chciałby kupić ten produkt przez InPost. Ofiara odpisuje więc, że nie ma problemu i po chwili otrzymuje odpowiedź, że klient zaraz zapłaci. Po kilku minutach przychodzi SMS od InPost z linkiem do potwierdzenia. Ofiara kilka w odnośnik i przechodzi na stronę firmy kurierskiej. Ale aby otrzymać pieniądze, ofiara musi tylko wpisać dane karty bankowej, na którą wpłyną środki. W kolejnym oknie pojawia się już tylko prośba o wpisanie kodu BLIK i potwierdzenie wypłaty.

Żeby nie dać się oszukać, stosuj środki bezpieczeństwa:

  • Nie podawaj szczegółowych danych przez telefon, nawet kiedy bank rzekomo ich wymaga (pracownicy banku i tak mają je w systemie).
  • Jeśli znajomy znienacka prosi Cię o kod BLIK w rozmowie na komunikatorze, zadzwoń do niego i upewnij się, że to z nim rozmawiasz.
  • Przed potwierdzeniem transakcji BLIK sprawdź dwa razy, ile wynosi kwota i do kogo ona trafi.
  • Nie klikaj w linki otrzymywane od nieznanych numerów – niemal na pewno przeniosą Cię one do stron wyłudzających dane lub pieniądze.
  • Przed zalogowaniem się na konto w banku, dwa razy upewnij się, że adres strony jest właściwy.
  • Nie loguj się wrażliwymi danymi w otwartych sieciach Wi-Fi, m.in. w kawiarniach.
  • Stosuj dwuskładnikowe uwierzytelnienie kont społecznościowych (2FA) – dzięki niemu każda osoba próbująca zalogować się na Twoje konto będzie musiała wprowadzić specjalny kod wysyłany tylko na autoryzowany numer telefonu komórkowego.

Pamiętaj! Kiedy ktoś prosi Cię o kod BLIK:

  • Nie działaj pochopnie. Najlepiej zadzwoń do tej osoby.
  • Zawsze sprawdzaj, komu wysyłasz kody do płatności mobilnych.
  • Nigdy nie przekazuj pieniędzy obcym osobom.

Płatności BLIKIem są bezpieczne !

Pamiętaj, że zagrożenie nie wynika ze sposobu płatności, ponieważ zarówno BLIK, jak i sama aplikacja bankowa, mają szereg zabezpieczeń gwarantujących bezpieczne transakcje. Źródłem niebezpieczeństwa jest fałszywy znajomy. Pamiętaj, że jeżeli sam nie podasz nieuprawnionej osobie haseł ani kodów i właściwie zabezpieczasz swoje konto oraz smartfon, prawdopodobieństwo wyłudzenia jest znikome.

Scroll to Top