Strona główna » Klienci indywidualni » Bankowość internetowa » Bezpieczeństwo bankowości internetowej

Bezpieczeństwo bankowości internetowej

Bezpieczeństwo transakcji zależy również od Ciebie – chroń dane dostępowe do bankowości internetowej i telefon przed kradzieżą lub dostępem osób niepowołanych. Koniecznie przestrzegaj niniejszych zasad bezpieczeństwa oraz zasad przesyłanych w komunikatach w bankowości internetowej i umieszczanych na stronie banku.

Podstawowe zasady bezpieczeństwa

  • Nie udostępniaj nikomu loginu i hasła do systemu bankowości elektronicznej.
  • Zweryfikuj (klikając dwukrotnie symbol kłódki w pasku adresu) czy certyfikat jest ważny i czy został wystawiony dla Banku Spółdzielczego w Kamiennej Górze i adresu bskamgora24.pl.
  • Brak „zatrzaśniętej kłódki” oznacza, że mamy do czynienia z niebezpiecznym połączeniem, w którym dane nie są szyfrowane.
  • Nigdy nie ignoruj ostrzeżeń przeglądarki o błędnym certyfikacie.
  • Nigdy nie używaj do logowania adresu lub linku przesłanego poprzez e-mail lub SMS.
  • Podczas logowania wymagane jest wpisanie wyłącznie identyfikatora, wybranych znaków hasła i kodu autoryzacyjnego SMS lub potwierdzenie w aplikacji BSGo. W przypadku korzystania z kart mikroprocesorowych – wymagany jest identyfikator i kod PIN do karty.
  • Regularnie zmieniaj hasło do systemu bankowości elektronicznej.
  • Nie otwieraj podejrzanych linków i załączników w otrzymywanych wiadomościach e-mail i SMS. Często załączniki takie zawierają wirusy lub inne oprogramowanie, które pozwala na szpiegowanie Twoich działań lub przejęcie kontroli nad urządzeniem.
  • Zainstaluj i aktualizuj oprogramowanie antywirusowe.
  • Aktualizuj system operacyjny, wersję przeglądarki oraz oprogramowanie urządzeń, przy użyciu których korzystasz z bankowości elektronicznej. oraz regularnie skanuj każde urządzenie programem antywirusowym.
  • Regularnie sprawdzaj, czy numery rachunków w przelewach zdefiniowanych nie uległy podmianie.
  • W przypadku autoryzowania przelewów lub edycji szablonów zweryfikuj, czy podana w wiadomości SMS/ w aplikacji BSGo/w aplikacji SCSA kwota transakcji oraz numer konta odbiorcy są zgodne z wprowadzanymi przez Ciebie danymi.
  • Przeglądaj historię rachunku pod kątem podejrzanych transakcji.
  • Zwróć szczególną uwagę na poprawność numeru NRB po wklejeniu go ze schowka systemu. Najlepiej zrezygnuj z kopiowania NRB. Sprawdź poprawność numeru NRB przed i po podpisie przelewu.
  • Nie korzystaj z bankowości elektronicznej za pośrednictwem niesprawdzonych połączeń (np. publicznej Wi-Fi).
  • Jeżeli zaobserwujesz nietypowe lub podejrzane działania, niezwłocznie zgłoś ten fakt do banku ( telefon 75 754 67 15 lub 75 754 67 14, czynne w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach: 7:00 – 17:30 lub na adres e-mail: rozliczenia@bskamgora.pl)
  • Ustal limity kwotowe operacji.
  • Pamiętaj, nigdy nie wysyłamy pytań dotyczących haseł lub innych poufnych danych, ani próśb o ich aktualizację ani wiadomości zawierających linki do bankowości internetowej.
  • Bezzwłocznie zawiadom nas w przypadku otrzymania listu, wiadomości e-mail, sms-a , telefonu w takich sprawach lub pojawienia się dodatkowych pól z pytaniem np. o hasła do autoryzacji podczas logowania – należy to traktować jako próbę wyłudzenia poufnych danych ( telefon 75 754 67 15 lub 75 754 67 14, czynne w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach: 7:00 – 17:30 lub na adres e-mail: Rozliczenia-bs.kamiennagora@bankbps.pl).
  • Uważaj na nietypowe informacje z banku, nie wykonuj podejrzanych poleceń, a w szczególności nie instaluj oprogramowania z niezaufanego źródła, zarówno na stacji roboczej, przy użyciu której korzystasz z bankowości elektronicznej, jak i w telefonie komórkowym.
  • Po zakończeniu pracy w bankowości elektronicznej wyloguj się używając przeznaczonej do tego opcji w aplikacji, gwarantuje to poprawne zamknięcie sesji przez użytkownika.
  • Jeśli dostaniesz SMS-em/komunikatem w aplikacji BSGo/SCSA informację o przelewie, którego nie zleciłeś lub rachunek odbiorcy jest niezgodny z zamierzonym natychmiast skontaktuj się z bankiem w celu wstrzymania jego realizacji (telefon 75 754 67 15 lub 75 754 67 14, czynne w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach: 7:00 – 17:30 lub na adres e-mail: Rozliczenia-bs.kamiennagora@bankbps.pl.)
  • Ustaw fitrowanie IP dla ograniczenia logowania do bankowości internetowej tylko z zaufanych adresów.

Przydatne informacje

Przewiń do góry