2020.12.08
Tarcza PRF - Komunikat. Wydłużenie terminu przedstawiania dokumentów
Uprzejmie informujemy, że Polski Fundusz Rozwoju wydłużył termin przedstawienia przez Przedsiębiorców, którzy zawarli Umowę Subwencji Finansowej w ramach Tarczy Finansowej PFR dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę była uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy z 31 grudnia 2020 r. na dzień 31 stycznia 2021 r.
Jednocześnie przypominamy, że w przypadku gdy Umowa została podpisana przez właściciela firmy lub jednoosobowego reprezentanta firmy, w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności, dokumentami potwierdzającymi są:
• pełny odpis z KRS lub
• wyciąg z CEiDG
pobrany na dzień dostarczenia dokumentów do Banku.
W przypadku gdy Umowę podpisała osoba inna niż umocowana według KRS lub CEiDG lub firma posiada reprezentację wieloosobową, wymagane jest przedłożenie do Banku oprócz aktualnego/pełnego odpisu z KRS lub wyciągu z CEiDG również Pełnomocnictwa lub Oświadczenia.
Pełnomocnictwo albo Oświadczenie należy podpisać elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub poświadczyć podpisy notarialnie.
Należy pamiętać, że:
1) Pełnomocnictwo musi być podpisane z datą nie późniejszą niż dzień złożenia wniosku
o subwencję. W przypadku tej samej daty, o ważności Pełnomocnictwa decyduje godzina notarialnego poświadczenia podpisów lub złożenia ostatniego z wymaganych podpisów kwalifikowanych. W razie braku wskazania godziny poświadczenia notarialnego Pełnomocnictwo udzielone w dacie złożenia wniosku nie będzie mogło być zaakceptowane;
2) Oświadczenie musi zostać podpisane po dacie złożenia wniosku o subwencję finansową, jeśli wcześniej nie udzielono Pełnomocnictwa osobie wnioskującej.
Pełnomocnictwo/Oświadczenie podpisuje osoba lub osoby umocowane według KRS lub CEiDG.
Dokumenty należy przedstawić w Banku za pośrednictwem jednego z niżej wymienionego kanału:
1. W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym:
• za pośrednictwem bankowości elektronicznej wchodząc w zakładkę ,,Tarcza Finansowa PFR” – wypełniając ,,Wniosek o umocowanie”
2. W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) z podpisami notarialnie poświadczonymi:
• osobiście w placówce Banku,
• przesłać pocztą na adres – Bank Spółdzielczy w Kamiennej Górze, ul. Waryńskiego 11, 58-400 Kamienna Góra
• poprzez umieszczenie dokumentów w skrzynce na korespondencję znajdującą się przy wejściu do Centrali Banku w Kamiennej Górze.
Koperty z dokumentami prosimy patrzeć dopiskiem ,,Dokumentacja PFR”
Wszystkie wyżej wymienione dokumenty należy złożyć w Banku w nieprzekraczalnym terminie do 31 stycznia 2021 r.
W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją będzie wypowiedzenie Umowy przez Fundusz PFR.
2020.12.08
Tarcza PRF - Komunikat
Miło jest nam Państwa poinformować, iż Przedsiębiorcy, którzy uzyskali subwencję z PRF moga składać dokumenty potwierdzające uprawnienia do reprezentacji swojego podmiotu w procesie uzyskania subwencji - w formie elektronicznej w bankowości internetowej.
Wchodząc w zakładkę "Tarcza finansowa PFR" (menu po lewej stronie, ostatnia opcja) i wypełniając tam udostępniony "Wniosek o umocowanie".
Aby pomóc Państwu w wypełnieniu tego dokumentu załączamy manual (umieszczony poniżej) z objaśnieniami jak go poprawnie wypełnić i przesłać do Banku.
Serdecznie zachęcamy do skorzystania z takiej formy dostarczenia dokumentów, pamiętając o nieprzekraczalnym terminie 31.12.2020r. (szczegóły zamieszczono również w komunikacie z dnia 26.11.2020r.)
Uprzejmie przypominamy, że Przedsiębiorcy, którzy zawarli Umowę Subwencji Finansowej w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju zobowiązani są do przedstawienia w terminie do 31 grudnia 2020 r., w celu weryfikacji przez Bank, dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę była uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy.
W przypadku, gdy Umowa została podpisana przez osobę umocowaną, w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności, dokumentami potwierdzającymi są:
Natomiast w sytuacji, gdy Umowę podpisała osoba inna niż umocowana według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub firma posiada reprezentację wieloosobową, wymagane jest przedłożenie Pełnomocnictwa lub Oświadczenia
Pełnomocnictwo albo Oświadczenie, należało opatrzyć podpisem kwalifikowanym elektronicznym lub poświadczyć podpisy notarialnie.
Należy pamiętać, że:
Zarówno Pełnomocnictwo jak i Oświadczenie należy przedłożyć wraz z aktualnym/pełnym odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub wydrukiem z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Dokumenty:
należy przedstawić w Banku:
Koperty z dokumentami prosimy opatrzyć dopiskiem "Dokumentacja PFR".
Wszystkie wyżej wymienione dokumenty należy złożyć w Banku w nieprzekraczalnym terminie do 31 grudnia 2020 r.
W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją będzie wypowiedzenie Umowy przez Fundusz PFR.
Wnioski o subwencje w ramach Tarczy Finansowej PFR można składać poprzez bankowość elektroniczną.
Przed złożeniem wniosku prosimy o zapoznanie się z informacjami na stronie programu, a w szczególności z Przewodnikiem dla mikro, małych i średnich firm.
W razie wątpliwości prosimy o zapoznanie się z najczęściej zadawanymi pytaniami wraz z odpowiedziami w sprawie tarczy dostępnymi na stronie programu pytania i odpowiedzi.
Polecamy również skorzystanie z kalkulatora subwencji.
Przydatne informacje znajdą Państwo również na stronie Wsparcie dla Klientów Banków Spółdzielczych w związku z koronawirusem.
Wszelkie reklamacje w zakresie Tarczy Finansowej PFR, w szczególności dotyczące rozbieżności danych ZUS, KAS lub błędów oczywistych, prosimy przesyłać na adres e-mail : sekretariat@bskamgora.pl załączając kompletny wniosek, którego wzór znajdą Państwo poniżej.
Ubiegając się o subwencję Tarcza Finansowa PFR, po otrzymaniu decyzji negatywnej lub częściowo pozytywnej, mają Państwo prawo złożyć wniosek odwoławczy poprzez bankowość elektroniczną.
Wniosek odwoławczy składamy podobnie jak wniosek o subwencję:
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt z p. Ewą Gruszczyńską, pracownikiem Wydziału Kredytów, tel. 757546722.
2021-01-15 | ||
EUR | 4,5480 | +0,16% |
GBP | 5,1104 | +0,30% |
USD | 3,7466 | +0,38% |
CHF | 4,2219 | +0,37% |
2021-01-15 | |
WIBID 3M | 0,01% |
2021-01-15 | |
WIBOR 1M | 0,19% |
WIBOR 3M | 0,21% |
WIBOR 6M | 0,25% |
Stawka WIBOR (ang. Warsaw Interbank Oferred Rate) określa koszt pozyskania pieniądza przez bank na rynku międzybankowym, wyznaczana jako średnia arytmetyczna na podstawie kwotowań uczestników fixingu stawek referencyjnych; stawka WIBOR jest ustalana zgodnie z Regulaminem Stawek Referencyjnych WIBID i WIBOR, o godzinie 11:00 w dni robocze, przez administratora stawek referencyjnych, którym jest GPW Benchmark S.A. z siedzibą w Warszawaie i publikowana m.in. na stronie https://gpwbenchmark.pl/
2020-05-29 | ||
Stopa referencyjna | 0,10 | |
Stopa lombardowa | 0,50 | |
Redyskonto weksli | 0,11 |